УРОК ЧИТАННЯ У 4 КЛАСІ
Тема уроку:
Весна дарує кожному, що треба і що хочеться. Д.Чередниченко «Рідні краєвиди».
Мета:
вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у
прозовому творі, узагальнити знання учнів про початок весни, вчити їх
спостерігати з а змінами в природі; розвивати зв’язне мовлення; виховувати
любов до природи.
Обладнання:
картки зі словами.
Хід
уроку
І. Організаційний
момент на основі самоперевірки
ІІ. Перевірка
домашнього завдання
І гр. – повідомлення
про перші весняні квіти;
ІІ гр. – повідомлення
про дрозда і шпака;
ІІІ гр. – повідомлення
про журавля і жайворонка (звітують спікери груп)
-
Чиє повідомлення було найкращим?
ІІІ. Оголошення теми і
мети розділу
-
Проблемна ситуація (передбачення за
назвою розділу і малюнком)
ІV. Повідомлення теми і
мети уроку
-
Сьогодні на уроці ми ознайомимось із
оповіданням Д.Чередниченка «Рідні краєвиди».
-
Пригадайте, про які пори року ми вже
читали у «Рідних краєвидах»?
-
Відгадавши загадку, дізнаєтесь, про що
будемо читати у цьому творі Д.Чередниченка.
І
весела, й яснолиця, дивна в сонечка сестриця.
Роботящу
вдачу має, Землю зелом засіває.
Заквітчає
яр і поле, принесе у ліс обнову.
Відгадали,
хто вона?
Ну,
звичайно, це…. (весна)
V. Опрацювання
оповідання Д.Чередниченка «Рідні краєвиди»
1. Підготовка до
сприймання тексту
а) Вправа на миттєве
сприймання слів. Слова на картках-блискавках:
шпак, дрізд, зяблик,
журавель, жайвір.
-
Що означають усі ці слова?
ряст
підбіл
жевріють
виткнуться
|
барва
бентежно
малесенький
пересвистуються
|
ранні
пильнуй
примічай
придивляйся
|
б) Читання пірамідок
слів
-
Прочитайте першу пірамідку згори, знизу
до гори
-
Чи всі слова зрозуміли?
-
Що таке ряст?
-
Прочитайте в кінці тексту тлумачення
слова підбіл.
-
Як розумієте слово жевріють?
-
Доберіть синоніми до слова виткнуться.
- Прочитайте другу пірамідку.
- Доберіть синоніми до
слів барва, бентежна.
- Доберіть
спільнокореневі слова до пересвистуються
-
Прочитайте третю пірамідку.
-
Яке слово тут зайве?
-
У яких реченнях за метою висловлювання вживаються
ці дієслова.
-
До слова ранній доберіть антонім.
2. Читання оповідання:
а) читання І частини
оповідання до позначки
- Підкресліть назви
квітів.
- Від чийого імені
ведеться розповідь?
б) читання з
передбаченням:
- Про кого йтиме мова у ІІ частині тексту?
- Читання тексту до
другої позначки для підтвердження передбачення.
- Що справдилося з ваших передбачень? Що ні?
- А чи бачили ви рожевого шпака? (додаткова
інформація про рожевого шпака)
в) читання ІІІ частини
тексту:
- Прочитайте ІІІ
частину тексту і попрацюйте в парах. Розкажіть своєму сусідові, який малюнок ви
б намалювали до цієї частини.
3. Напівголосне читання
оповідання дітьми:
- Прочитайте оповідання
і поставте
«+» - відомо
«-» - невідомо
«?» - що хотів би дізнатись
(обговорення інформації)
4. Робота в групах (гра «Дослідники»)
- читаючи текст
доберіть слова, які означають:
І гр. – колір перших
весняних квітів;
ІІ гр. – спів пташок;
ІІІ гр. – послідовність
розгортання подій у творі.
(звіти груп)
5. Вибіркове читання
- Продовжіть порівняння:
«Усе оживає, мов…»
«Попід хмарами двоє,
мов би…»
«Три тополі височать у
полі, мов…»
6. Творче завдання «Гра
«Весняні дарунки»»
- Користуючись текстом оповідання доповніть
речення за змістом.
«Весна дарує кожному,
що треба і що хочеться».
Землі… (коштовні шати)
Ліску… (проліски, ряст)
Птахам, що
повертаються… (радість, квіти)
Полю… (проміння і
вітер)
Людям… (роботу)
-
А тепер перевіримо завдання
VІ. Рефлексія
Тест.
1. Про яку пору року
йдеться?
а) про літо
б) про ранню весну
в) про пізню весну.
2. Де побував оповідач?
а) у лісі, у полі
б) біля озера, у горах.
3. Яких птахів зустрів
автор?
а) дрозда, журавля,
шпака
б) зозулю, шпака,
солов’я
4. Що з’явилось у
ліску?
а) пролісок, ряст
б) тюльпан, лілія
VІІ. Підсумок уроку
-
Цей урок мене навчив…
-
Домашнє завдання: Поспілкуйтеся з
матусею. Які у неї улюблені квіти? Що ти знаєш про них? Намалюй їх. Склади
тести на три – чотири запитання по тексту оповідання.
-
Оцінювання.
Немає коментарів:
Дописати коментар