середа, 8 січня 2014 р.

Урок читання у 4 класі

УРОК ЧИТАННЯ У 4 КЛАСІ
Тема. Чи магічне число «сім»? Валентин Чемерис «Чорна кішка», або магічне число    «сім».
Мета. Вдосконалювати вміння читати текст мовчки; аналізувати твір, робити висновки. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення. Виховувати бажання вчитись.           
Обладнання: ребуси, картки з прислів’ями, картки для словникової роботи, картки із питаннями, папір, кольорові олівці.
Хід уроку
І.  Організація класу.
    Діти подумки повторюються за  вчителем: «Я – учень. Я ходжу до школи. Я все хочу знати».
ІІ.  Перевірка домашнього завдання.
    Стислий переказ казки «Паличка-рятівниця» за планом.
ІІІ. Актуалізація знань.
    Робота в групах.
1.             Розгадування ребусів:
7 Я                       В7                   07НЬ
-                  Що  спільне для всіх ребусів?
2.             Число 7 користується популярністю: 7 днів у тижні, 7 чудес світу, у казках – 7 господинь, 7 козенят, 7 гномів і т.д.
Число 7 відповідає обсягу короткотривалої пам’яті людини, тобто це та кількість предметів, ознак, яку ми спроможні запам’ятати відразу і на більш-менш тривалий час.
3.             Робота з прислів’ями. Відновити і прочитати.
Кожна група отримує картку.
1)             С*м*р*   *дн*г*  н* жд*ть.
2)             Сімп’ятницьнатиждень
3)       Сім разів відміряй,                     та всі неповні.
      Сім літ мак не родив                    а раз відріж.
      Наговорив сім міхів горіхів,       і голоду не було.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.
-                  Сьогодні ми прочитаємо твір Валентина Чемериса, з якого дізнаємось, чи справді число «сім» магічне.
V. Опрацювання твору.
Робота в групах
-                  Прочитайте заголовок: Які асоціації виникають у вас, коли чуєте чорна кішка?
                                 -  ЧОРНА КІШКА –

Який за жанром може бути твір з такою назвою?

Словникова робота (картки у кожного учня)
навмисно                     наврочити
квапливо                      підстерігає
невдача                        отакезних
всадовила                    зашепотіла

зарадити   біді
нікому,  анічичирк
перестало  щастити
шерсть  наїжачить

Навчитися читати. Пояснити вислови, обговорити в групі.

Мовчазне читання (контроль – губи)
Відповісти одним-двома словами.
ü   Як змінилося життя Василька Моргайла, коли у дворі з’явилась чорна кішка?
ü   Хто попереджав хлопчика, що чорна кішка приносить невдачу?
ü   Яка невдача в  учня?
ü   До кого Василько звернувся за допомогою?
ü   Скільки разів сусідка порадила  повторювати правило?
ü   Чи допомогла порада жінки?
ü   Яку оцінку одержав Василько?
Метод-прес
Обговорити в групах, що насправді допомогло Василькові одержати найвищу оцінку?
ü   Я вважаю…
ü   Тому що…
ü   Наприклад,…
ü   Отже,…
Яка головна думка твору?
Який твір за жанром? Довести.
Читання в особах розмови з сусідкою (вислухати кожну групу)
Знайти речення, які можна було б розфарбувати :
 -  чорним кольором,
-  рожевим кольором.
Хвилинка фантазії.
-   Що сказав би Василько сусідці при наступній зустрічі?

VI. Рефлексія
Відобразіть свій настрій на уроці у малюнку.


VII.  Домашнє завдання: навчитися читати в особах оповідання.

Немає коментарів:

Дописати коментар