УРОК ЧИТАННЯ У 4 КЛАСІ
Тема.
Чи магічне число «сім»? Валентин Чемерис «Чорна кішка», або магічне число «сім».
Мета.
Вдосконалювати вміння читати текст мовчки; аналізувати твір, робити висновки.
Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв’язне мовлення, критичне
мислення. Виховувати бажання вчитись.
Обладнання:
ребуси, картки з прислів’ями, картки для словникової роботи, картки із
питаннями, папір, кольорові олівці.
Хід
уроку
І.
Організація класу.
Діти подумки повторюються за
вчителем: «Я – учень. Я ходжу до школи.
Я все хочу знати».
ІІ.
Перевірка домашнього завдання.
Стислий переказ казки «Паличка-рятівниця» за планом.
ІІІ. Актуалізація знань.
Робота в групах.
1.
Розгадування ребусів:
7
Я В7 07’НЬ
-
Що
спільне для всіх ребусів?
2.
Число 7 користується популярністю: 7
днів у тижні, 7 чудес світу, у казках – 7 господинь, 7 козенят, 7 гномів і т.д.
Число 7 відповідає обсягу
короткотривалої пам’яті людини, тобто це та кількість предметів, ознак, яку ми
спроможні запам’ятати відразу і на більш-менш тривалий час.
3.
Робота з прислів’ями. Відновити і
прочитати.
Кожна група отримує картку.
1)
С*м*р*
*дн*г* н* жд*ть.
2)
Сімп’ятницьнатиждень
3) Сім
разів відміряй, та всі неповні.
Сім літ мак не родив
а раз відріж.
Наговорив сім міхів горіхів, і
голоду не було.
IV.
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми прочитаємо твір Валентина
Чемериса, з якого дізнаємось, чи справді число «сім» магічне.
V.
Опрацювання твору.
Робота в групах
-
Прочитайте заголовок: Які асоціації
виникають у вас, коли чуєте чорна кішка?
- ЧОРНА
КІШКА –
Який
за жанром може бути твір з такою назвою?
Словникова
робота (картки у кожного учня)
навмисно наврочити
квапливо підстерігає
невдача отакезних
всадовила зашепотіла
зарадити біді
нікому, анічичирк
перестало щастити
шерсть наїжачить
Навчитися
читати. Пояснити вислови, обговорити в групі.
Мовчазне
читання (контроль – губи)
Відповісти
одним-двома словами.
ü Як
змінилося життя Василька Моргайла, коли у дворі з’явилась чорна кішка?
ü Хто
попереджав хлопчика, що чорна кішка приносить невдачу?
ü Яка
невдача в учня?
ü До
кого Василько звернувся за допомогою?
ü Скільки
разів сусідка порадила повторювати
правило?
ü Чи
допомогла порада жінки?
ü Яку
оцінку одержав Василько?
Метод-прес
Обговорити
в групах, що насправді допомогло Василькові одержати найвищу оцінку?
ü Я
вважаю…
ü Тому
що…
ü Наприклад,…
ü Отже,…
Яка
головна думка твору?
Який
твір за жанром? Довести.
Читання
в особах розмови з сусідкою (вислухати кожну групу)
Знайти
речення, які можна було б розфарбувати :
-
чорним кольором,
- рожевим кольором.
Хвилинка
фантазії.
- Що сказав би Василько сусідці при наступній
зустрічі?
VI. Рефлексія
Відобразіть
свій настрій на уроці у малюнку.
VII.
Домашнє завдання: навчитися читати в особах оповідання.
Немає коментарів:
Дописати коментар