середа, 8 січня 2014 р.

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ В  4  КЛАСІ
за фантастичним твором Олеся Бердника
“Дивні Грицеві пригоди”
та уривками фантастичної повісті Олени Габової
“Грицик на планеті Кудлатиків”.
 Мета. Вчити орієнтуватися в книгах, самостійно спілкуватись з ними, прагнучи до роздумів і міркувань, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки тексту, оцінювати вчинки персонажів і визначати мотиви їхньої поведінки. Розвивати фантазію і уяву. Виховувати бажання в дітей здобувати знання, бажання боротися з лінню, як негативною рисою людини.
Обладнання: хрестоматія для позакласного читання “Золота криничка”, плакат із зображеннями планет Сонячної системи, фотографія або малюнок космонавта в космічному одязі, різні фото супутників, ракет. Виставка малюнків до творів.
Тип уроку: урок позакласного читання (урок-подорож).

Хід уроку
 І. Організація класу до уроку
Створення емоційного настрою серед дітей (посміхнутись один одному, сказати комплімент).
 ІІ. Оголошення теми і мети уроку
 - Погляньте на плакат нашої Сонячної системи.
 - Знайдіть планету Земля, Юпітер, Марс. Де Місяць? Що визнаєте про нього?
 - Сьогодні ми відправимося в уявну космічну подорож. Протягом нашої мандрівки ми будемо виконувати такі завдання (учні зачитують з дошки):
 1. Вчитися оцінювати вчинки героїв книг.
 2. Вчитися фантазувати, творити, розвивати, рекламувати.
 ІІІ. Робота над темою уроку
 1. Прийом „Мікрофон”.
 - Як ви розумієте слово фантастика?
 (Фантастика – образи, уявлення, створені думкою людини і її домислом).
 - Чи відрізняються фантастичні герої від реальних?
 - Звичайно, відрізняються. Адже в наших думках ми можемо поєднувати між собою такі речі і явища, які в реальному житті зробити просто неможливо.
 - Як видумаєте, чи потрібно людям фантазувати?
 - Обов’язково, адже у фантазії проявляється мрія людини. І хто зна, можливо, колись ця мрія стане реальністю. Адже зараз у реальності багато такого, що колись було лише фантастикою.
 2. Перевірка самостійної роботи учнів над твором Олеся Бердника „Дивні Грицеві пригоди”. (Завдання давалось по групах).
 1-а група: знайомить присутніх із першим іспитом Гриця, ілюструє розповідь малюнками.
 2-а група: переказує прочитане про другий іспит. На малюнках і фотографіях чи таблицях показує скафандр, балони з киснем, кораблі, місяцеходи і доповнює це своїми малюнками.
 3-а група: ознайомлює із змістом розділів “Небезпечна зустріч” і “У полоні” (демонструє малюнки).
 4-а група: переказ частини “Порятунок”. (Ознайомлення присутніх зі своїми малюнками).
Підсумок перевірки розуміння прочитаного.
Прийом „Так чи ні”. (Зелений колір – „так”, червоний – „ні”).
Тестування (теж можливе).
 1. Чи витримав Гриць перші іспити? (так).
 2. Гриць справився із завданнями другого іспиту. (так).
 3. Перша зустріч дітей була з добрими істотами. (ні).
 4. Твір закінчується погано. (ні).
 5. Чи витримав третій іспит Гриць? (так).
 6. Чи легко давалися іспити Грицеві? (ні).
 7. Чи сподобався вам твір? (так).
 - Діти, то які ж риси характеру притаманні головному героєві?
 (Сміливість, наполегливість, витримка, взаємовиручка, велика сила волі).
Вчитель. Ще один твір, з яким ви ознайомилися – це уривки із фантастичної повісті Олени Габової “Грицик на планеті Кудлатиків”.
 1. Перевірка розуміння прочитаного.
Кросворд
 По горизонталі:
 1. Ім’я головного героя повісті. (Грицик).
 2. Які дивні істоти зустрів хлопчик? (Кудлатики).
 3. Скільки часу летів наш герой на іншу планету? (Рік).
 4. Від якого фрукту названа інша планета? (Яблуко).



г
р
и
ц
и
к
к
у
д
л
а
т
и
к
и






р
і
к


я
б
л
у
к
о


- Діти, яке слово ми можемо прочитати по вертикалі? (Цирк).
 - Так. Цирк для дорослих і дітей – це щось фантастичне, дивне, незвичайне.
 2. Стислий переказ повісті у вигляді гри “Я почну, а ти продовжуй”.
 3. Інсценізація уривка повісті “Здрастуй, Яблучна плането!”
 4. Порівняння двох головних героїв твору за методом “Прес”.
Опорна схема
Позиція
Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору: «Я вважаю, що...»
Обґрунтування
Поясніть причину виникнення цієї думки, тобто те, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції: «Тому, що...»
 Приклад
Наведіть факти на підтримку вашої позиції. Наприклад, ...
Висновок
Узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно зробити: «Таким чином...», «Отже...»
 5. Діти, у збірці лише уривки з повісті, але повість незакінчена. Тому зараз ви спробуєте побувати у ролі автора і закінчити повість, але з конкретними завданнями.
 І-й ряд: з трагічним кінцем.
 ІІ-й ряд: з введенням ще однієї дійової особи у твір.
 ІІІ-й ряд: з щасливим кінцем.
 - Ось і закінчується наша подорож і ми знову повертаємось на Землю.
 IV. Підсумок уроку.
 - Чи виконали ми завдання уроку?
 - Чи сподобалась вам наша подорож?
 V. Домашнє завдання.
 1. Взяти в бібліотеці або у вчителя повість і дочитати її, переконатись, яка кінцівка твору.
 2. Додаткове завдання.
Спробувати скласти розповідь для інопланетян про нашу Землю.



Немає коментарів:

Дописати коментар