середа, 8 січня 2014 р.

Урок з предмету "Я і Україна"

УРОК З ПРЕДМЕТУ «Я І УКРАЇНА. ПРИРОДОЗНАВСТВО»

Тема уроку: «Гори. Карпатські гори»                ( слайд 1) 
Мета уроку: продовжувати формувати поняття «гори»; розкрити залежність природи гір від їхньої висоти; ознайомити учнів з характерними особливостями Карпатських гір, географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, корисними копалинами, працею людей.
Розвивати спостережливість, уяву, пам’ять, мислення, творчість.
Виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: карта України, проектор, електронна презентація.

Хід уроку
І. Організація уроку.
     Продзвенів дзвінок,
     Починається урок.
     Будемо  працювати,
     Щоб про рідний край все знати.
ІІ. Підсумок  спостережень за погодою.
-                  Який сьогодні день?
-                  Який був учора?
-                  Буде завтра?
-                  Який місяць?
-                  На зміну якому місяцю прийшов?
-                  Яке сьогодні число?
Інтерактивний метод «Вузлики»
   длакпохмуро  (похмуро)
   дшхмарнобк   (хмарно)
   укяснолкенц   (ясно)
   щодвітрянок   (вітряно) 
- Які слова пов’язані із сьогоднішньою погодою?
- Що ще можна доповнити? (температура повітря, вітер, опади)
Виступ синоптиків:….
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Прийом «Незакінчене речення» (слайд 2)
      - На півдні Кримського півострова знаходяться гори …
           (показати на карті)
-                  Найвища точка Кримських гір…
(показати на карті)
2. Робота на картках для індивідуальної перевірки знань (звучить запис шуму моря).
        І. Рівень.
            1.Продовж речення.
                   Зима на південному березі Криму…, а літо…  .
                2. Назви рослини, які ростуть в Кримських горах.
                3. До яких гір за висотою належать Кримські гори?
                4. Назвіть корисні копалини, які добувають в Кримських горах.
           ІІ. Рівень.
1.             Підкресли слова, що характеризують клімат південного  берегу Криму:
ЛІТО (довге, коротке, жарке, холодне, дощове, сухе)
ЗИМА (малосніжна, сніжна, холодна, сувора, тепло)
2.             Назви тварин, які водяться в Кримських горах.
3.             Чому ріки в Кримських горах пересихають?
4.             Чому тут збудовано багато санаторіїв, будинків відпочинку?
3. Гра «Хто більше» (2 команди)
        Назвати якомога більше рослин і тварин, які ростуть і живуть в заповідниках Криму. (На екрані слайди із зображеннями рослин і тварин заповідників «Мис  Мартьян», «Кримського», «Карадазького» (слайди 3, 4, 5)
        Через 2-3 хв. команди зачитують свої назви. Для визначення переможця додаткові запитання:
-                  Які ви знаєте заповідники в Криму?
4.Виступ екологів.
   Наші екологи коротенько розкажуть нам про Кримські  заповідники
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
     Сьогодні ми з вами помандруємо в інші гори. А  які саме? В цьому  вам допоможе кросворд (слайд 6).
1.             Найвища точка Кримських гір.
2.             Які рослини стеляться на вологих місцях скелястих Кримських гір?
3.             Будівельний матеріал, який добувають в кар’єрах Кримських гір?
4.             Екзотична кримська рослина.
5.             Дерево, яке росте на схилах Кримських гір.
6.             Запашна квітка, яка прикрашає Крим.
7.             Тварина, яка водиться в Кримських горах.
Ключове слово: КАРПАТИ
Метод «Асоціативний кущ» ( слайд 7)

К А Р П А Т И
                                 
Отже, ми здійснимо подорож в Карпати, побуваємо на вершинах Карпатських гір, вивчимо їх екзотичну рослинність, дізнаємось про тваринний світ, а також про працю людей.

V. Актуалізація опорних знань.
     - Знайдіть на карті Карпати. В якій частині України  вони знаходяться?
VІ. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
1.             Відеофільм (про Карпати)
2.             Фізкультхвилинка.
Давайте  уявимо, що ми з вами опинилися біля підніжжя Карпатських гір. Хочемо піднятися на вершину? Для цього треба потрудитися (імітування рухів). Ось ми і на горі. Відпочинемо трішки. А тепер уявимо, що ми птахи. Полетіли донизу (імітування рухів)
3.             Розповідь учителя.
VІІ. Осмислення учнями знань.
1.             Робота з підручником.
1.             Читання статті «Карпатські гори»
2.             Відповіді на запитання.
3.             Робота в зошитах з друкованою основою.
VІІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів
1.             Складання порівняльної таблиці.
(Кримські та Карпатські гори) (слайд 8)
2.             Ребуси.
3.             Підсумок уроку.
-                  Отже, про що ви довідались на сьогоднішньому уроці?
-                  Про які гори ми говорили?
-                  Які ще гори в Україні ви знаєте?
-                  Чим займаються люди цієї місцевості?
-                  Де відпочивають люди?
-                  Сьогоднішній урок мене навчив…
ІХ. Домашнє завдання: читати статтю «Карпатські гори», відповідати на питання. Підготувати додаткову інформацію про Карпатські гори.



Немає коментарів:

Дописати коментар